Pages

Sunday 15 January 2012

Gotong Royong Bersama 4 Harmoni 2012 - 14 Januari 2012

            Seawal 8.00 pagi semua guru serta murid-murid yang terlibat dengan Gotong Royong mulai membanjiri perkarangan sekolah. Selepas THUMB PRINT, aku terus menuju ke kereta untuk mengambil barang-barang yang akan digunakan untuk menghias kelas seperti kertas manila, tape, ribbon, stickers, markers dan lain-lain . Nasib baik si Ilyia muncul untuk membantu diikuti oleh Zarif, Shamiera dan Amir Lukman kalau tidak jenuh gak nak angkat barang-barang ni beserta sedikit kudapan untuk anak-anak harmoni ini. 

Kelas 4 Harmoni 2012
          Setiba di kelas 4 Harmoni 2012, semua kerusi di atas meja walaupun sedikit "senget" namun sekurang-kurangnya masih dalam keadaan yang teratur. Ok walaupun baru beberapa AJK yang datang membantu, sekurang-kurangnya ia masih lebih baik dari tiada sesiapa yang datang..... Kerja-kerja menyapu sampah dan susun meja dimulakan diikuti dengan kerja-kerja mengelap tingkap. Seorang demi seorang warga 4 Harmoni datang menunjukkan muka "sejuk skit hati mengenangkan yang beri nama tapi tak datang...." Setelah selesai kerja-kerja pembersihan, maka bermulalah kerja-kerja membersihkan dinding belakang dengan mengikis double sided tape yang melekap di dinding beserta soft board (foam board) yang telah rosak dengan kesan tapak kaki.  Lama jugak mereka membersihkan dinding di belakang. 

               Kehadiran 12 murid 4 Harmoni sedikit mengubati kekecewaan atas ketidakhadiran beberapa nurid lain. Kehadiran mereka juga nyata memudahkan kerja-kerja menggantung gambar, menampal stiker, membuat carta organisasi (jadual waktu dan jadual bertugas memang sudah tersedia) serta kerja-kerja menghias yang lain. Walaupun aku tahu mereka yang datang sebenarnya dalam keadaan terpaksa namun, aku tetap bangga kerana mereka masih mampu menunaikan tanggungjawab mereka dengan baik. Terima kasih kepada semua yang hadir......  Berikut merupakan beberapa gambar yang sempat dirakamkan sepanjang sesi Gotong Royong dijalankan.  

Kerja-kerja menampal stickers oleh Zarif, Aishah dan Azyan

Amir Lukman menyusun meja, Shamiera dan Firdaus menampal stiker...

Iylia turut membantu kerja-kerja menampal stiker oleh Firdaus dan Shamiera


Kenapalah stiker ni susah sangat....


Siapakah si pengacau ini???

Huda complain kata ada si pengacau yang merosakkan ribbon  yang  dipasang  bersama Amir Ashraf

Ait Muhammad penat ke??

Tekun Elyna dan Huda menyiapkan carta Organisasi

Beberapa kali stiker ni tersasar dari kedudukan sebenar

Senyum je bila kena wat kerja... Bagus...


Penat... Nak makan dulu....

Azyan dan Aishah ambil tempat untuk makan

Apa kena ngan si Amir ni???

Cantik tak???

Rakan kongsi - 1 Qudus juga banyak membantu



Ada taman depan kelas.....




Stiker kat depan pulak.... Gaduh je diorang ni.....

Muka bengang Shamiera..... sabar lah sayang oooiiii....

Yang ini pun cantik... 


TERIMA KASIH DAUN KELADI BUAT ZARIF, SHAMIERA, EYNA,  HUDA, AMIR LUKMAN, AZYAN, MUHAMMAD, AMIR ASHRAF, AISHAH, IYLIA, FIRDAUS, DAN AFIQ ADUAH ATAS KESUDIAN MENGHADIRKAN DIRI SERTA MENJAYAKAN GOTONG ROYONG KALI INI.....
           

3 comments:

Unknown said...

gambo yg last tu cantik..saye suka saya suka

Siti Ahmad said...

Ezzet tak datang ke wee na. hehehe

Akira Hazumi said...

Dia kata nak datang tapi sampai kesudah xnampak batang hidung....

Post a Comment