Pages

Thursday 4 August 2011

Hari yang tenang....

               Rutin seorang guru.... pagi-pagi ke sekolah pasti berkejar-kejar ke office untuk thumb print... owh 7.19 am.... ok lah.... belum dikira lewat..... Lewat kalau dah 7.25 br nak thumb print... hehehehe... beza skit je pun..... Apapun pagi ni kami di maklumkan bahawa pengetua baru telah melapor diri.... Apakah reaksi kami guru-guru?? Semua masih berteka-teki tentang pengetua baru ini tetapi aku buat dek je.... Walau siapapun pengetua, apa yang penting "KERJA BUAT" (itu amanat terakhir pengetua sebelum ini). Semoga kehadiran pengetua baru akan menceriakan lagi sekolah......

                  Seawal pagi lagi aku masuk kelas Form 3 dan kebetulan mereka ada Ujian ALA PMR 1 kertas Mathematics 2.... Aku hanya memantau perjalanan ujian dan selebihnya hari ini aku agak free kerana aku hanya ada 3 waktu sahaja dan ditambah dengan 2 waktu relief. Kira OK lah..... Sebelum g kelas relief, aku berjaya siapkan menanda kertas ujian moral form 3 sebanyak 1 kelas... itupun banyak masa dihabiskan dengan menanda nilai.....  Jenuh menanda nilai sehingga aku boleh hafal beberapa nilai yang sebelum ni aku minta murid2ku untuk menghafal..... hahaha

                 Masuk kelas harmoniku untuk relief... anak-anak semua ceria dengan kawan-kawan... mereka boleh bergelak ketawa.... Damai hatiku walaupun kekadang telatah mereka membuatku pening kepala.... Ada yang bergurau sehingga sanggup menggeletek rakannya sampai terguling2 kat lantai... Sungguh mencuit hatiku.... Jika sebelum ini mereka pantang bertemu pasti bercakar namun kini semuanya ceria sahaja.... TQ anak-anak.... Ada plan untuk majlis berbuka puasa versi pot luck.... Aku xleh nak janji dengan mereka....

                    Walau apapun yang aku lalui hari ini.... semuanya cukup tenang dan mendamaikan.... semoga aku punya kekuatan untuk hadapi hari esok... Biarlah ia lebih tenang dari hari ni...... Semoga aku punya kekuatan untuk menghadapi mereka....... 
 

0 comments:

Post a Comment