Pages

Tuesday 2 August 2011

Ogos dan Hadiah Hari Lahir.....

Hari lahir tahun ini? Aduh.... sedih kalau difikirkan...... Tiada lagi kenangan Music Box mashimaroo..... lupakan saja..... Setiap tahun aku hanya dambakan satu kiriman SMS darinya.... Ahhhh tak mungkin lagi..... Lupakan saja..... 

Jika semalam merupakan hari lahir kakakku.... selang beberapa hari lagi merupakan hari lahirku.... Hanya kami (kakak-sulung dan aku-bongsu) yang lahir pada bulan Ogos dalam keluargaku.... Namun sifat kami nyata berbeza sama sekali... Mungkin kerana perbezaan usia yang membezakan kami...... Dia dengan sifat yang agak mementingkan diri (pada pandanganku) manakala aku pula suka mementingkan orang lain berbanding diri sendiri.... Jika berterusan begini pasti aku akan mendapat banyak masalah kata mama... Ye ke.... mungkin ada betul gak kata mak aku tu..... Apapun aku dah terbiasa dengan hidup yang mementingkan orang lain melainkan aku tak suka orang tu baru lah aku mula mementingkan diriku.... takkanlah semua orang aku nak benci??? 

Berbalik kepada bulan Ogos... Hari lahirku setiap tahun pasti ada kek hari jadi.... Zaman persekolahan dulu, jika tiba aje hari lahirku, pasti ada sebiji kek (tak kisahlah kecik ke, besar ke, janji kek...) Bila masuk matrik, sambut birthday bersama rumate2 kat sana.... Kat Universiti, juga ada kek dan hadiah dari teman2 5 serangkaiku..... Siew Chean, Olin, Fiza n K.kath... Tq for all those memorable moments.... miss all of you.... 

Masa 1st year posting, sambut birthday dengan slice cake bersama k.zana.... 2nd year, ingat dah tak nak lah sambut birthday dengan kek... rupanya ade gak student wat surprise bawak kek datang "ambush" rumah.... Tq Mimi n Ain for the cake and the best moment shared with both of u girls.... 

Tahun ni.... hadirnya bulan Ogos seiring dengan Ramadhan..... Hadiah teristimewa yang aku dapat pada hari lahir tahun ini ialah AKU LULUS INDUKSI..... sungguh di luar jangkaanku... Pernahku sebutkan kepada K.zana, "Akak, kalau aku tak lulus pun takpe la.... nanti datang next time" Kata-kata itu terpacul dari mulutku kerana aku sangat tidak bersedia pada waktu itu kerana kesibukkan tugasan harian dan Laptopku pula rosak sehingga aku tidak dapat membuat ulangkaji nota-nota yang diberi... Namun, TQ kepada rakan-rakan yang sudi menghulurkan nota-nota... K.zana, K.Razilah, n K. Fadzila TQ kerana menjadi teman yang paling supportive masa kat induksi tempoh hari Study malam2 sampai 2-3 pagi sebelum masuk exam (nyata cara ini juga yang perlu aku gunakan) ... Tanpa korang mungkin aku perlu mengulang induksi.....  Syukur tak terucap...... :)

0 comments:

Post a Comment