Pages

Saturday 9 July 2011

Janji yang tak ditepati.....

Bengang aku hari ni gara-gara anak-anak muridku..... Seawal 5.30 pagi lg aku bangun dan aku tak berani tido balik sebab aku takot aku terlajak tido hingga lupakan temujanjiku bersama dengan anak-anak muridku... ku habizkan waktu pagiku dengan aktiviti yang seboleh-bolehnya tidak mengantuk.... Game, dengar lagu, iron baju dan mandi.... Lepas mandi aku kuar cari breakfast supaya aku boleh memberi tumpuan kepada murid-murid ku nanti.... Tepat jam 10 am, tiada sorang pun yang datang..... aku tunggu sambil makan nasi lemak n siap belikan bekal untuk mereka.... 10.15, xde yang muncul.... aku sms , sorang jawab cikgu, saya datang lambat skit dalam kul 11 sebab mak saya suh buat keje skit kat umah.... (nape xcakap awal2..... walaupun aku tau itu bukan salahnya namun aku tetap angin....) Sorang lagi aku call tapi dia bleh angkat phone aku dengan suara baru bangun tido dan bagi alasan - SAYA TIDAK SIHAT CIKGU! (kalau tak sihat kenapa tak bagi tau awal2.... sanggup mereka ini biarkan aku menunggu..... aku buat salah apa kat diorang??) Diorang yang beria-ria nak mintak  aku buatkan kelas tapi last-last diorang yang tak muncul2.... Sampai bila aku harus dipermainkan oleh murid-muridku sendiri.... Anak-anak, tolong lah tepati janji korang... kalau ada masalah tolong la bagitau awal2.....

Last-last aku pun decide untuk balik rumah je... maaf kerana saya tak sanggup menunggu.... kalau kamu berada di tempat saya pun saya rasa kamu pun takkan tunggu.....

0 comments:

Post a Comment