Pages

Wednesday 20 July 2011

Rahsia Sekeping Hati...... (Bahagian 7)

Bahagian 7 ( Dia Bukan Miliku....)







Kutuliskan kesedihan
Semua tak bisa kau ungkapkan
Dan kita kan bicara dengan hatiku

Buang semua puisi
Antara kita berdua
Kau bunuh dia sesuatu
Yang kusebut itu cinta

Yakinkan aku Tuhan
Dia bukan milikku
Biarkan waktu waktu
Hapus aku…
Sadarkan aku Tuhan
Dia bukan milikku
Biarkan waktu waktu
Hapus aku…

Sampai bilakah aku perlu terusan begini? Menantikan sesuatu yang tak pasti... Ibarat menunggu bulan jatuh ke riba... Mengharap kasih yang tak pasti.... 

Memasuki alam perkerjaan menjadikan hidupku kian bertambah sibuk dengan pelbagai cabaran dan dugaan sehingga menutup pintu hatiku untuk menerima kehadiran "CINTA".... hari-hari dilalui dengan kenangan tentang dirinya sehingga aku lupa bahawa dia tak mungkin menjadi milikku.... Hari ini aku perlu sedar bahawa dia telah menjadi tunangan orang lain..... Aku cuma melukut di tepi gantang....   SEDARLAH......  Hidupku kini kosong setelah aku persiakan masa 12 tahun dengan hanya kenangan tentang dirinya yang ada padaku.......  12 tahun aku terjerat dengan mainan perasaanku sendiri..... 12 tahun aku tutup pintu hatiku untuk insan lain dan 12 tahun juga aku sia-siakan waktuku hanya untuknya..... Aku tidak mungkin kembali ke 12 tahun lalu untuk aku tolak kehadirannya dalam hidupku..... Aku tak mungkin mendapatkan kembali masa-masa remajaku yang dihabiskan untuk dia.... Aku perlu sedar.... sedarlahhhhh.....

Hari ini, aku berjanji pada diriku untuk terus melupakan dirinya dari lipatan memoriku supaya aku bisa membuka lembaran baru dalam hidupku tanpa perlu ada dia dalam hidupku.... Terima kasih kerana awak bisa menjadi guru yang terbaik untuk saya mengenali erti rindu, sayang dan benci..... Namun, pintu hatiku telah tertutup rapat bagi menerima kehadiran mana-mana insan lain kerana aku tidak lagi mahu menunggu buat kali kedua.... aku tidak mahu lagi menjadi pungguk yang rindukan bulan.... aku sedar siapa diriku yang hanya insan biasa yang amat takut untuk terluka buat kali kedua..... Oh hati.... damailah engkau.... takkan ku biarkan kau terluka lagi..... 




4 comments:

Siti Ahmad said...

ohhhh...sedihnyaaaa..12 tahun ...:(

Akira Hazumi said...

AKAKKKKKKKKKK..............

kath said...

i understand your pain.....but what to do that guy is nvr meant for you...but sometimes who can understand love....

never give up on love....i hope and pray one you will find it....the love of your life...

Akira Hazumi said...

hahaha.... k.kath....

Post a Comment